Image Alt
  /  Fitness   /  Τα οφέλη της άσκησης στην υπογονιμότητα | Ιατρικές συστάσεις

Οι γυναίκες που πάσχουν από υπογονιμότητα , θα μπορούσαν να ωφεληθούν από μικρής έντασης άσκηση. Παρ’όλα αυτά έχει αποδειχθεί πως έντονη άσκηση μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο και σε κάποιες μελέτες έχει συνδεθεί με χειροτέρευση παρά με βελτίωση των δεικτών γονιμότητας.

 

Τί συστήνεται ιατρικά για την περίοδο της προσπάθειας σύλληψης;

Οπότε ήπια ως μέτρια γυμναστική ώστε να διατηρείται η γυναίκα σε φόρμα και να ελέγχει το βάρος της είναι ωφέλιμη. Ένα τέτοιου είδους άσκηση, μπορεί να ελαττώσει το άγχος και να βελτιώσει τους δείκτες γονιμότητας. Επίσης βοηθά το σώμα να προσαρμοστεί πιο εύκολα στις αλλαγές μιας επικείμενης εγκυμοσύνης. Οι ασκήσεις που ενδυναμώνουν για παράδειγμα τους πυελικούς μύες μπορούν να βοηθήσουν τη γυναίκα στο να φέρει εις πέρας έναν φυσιολογικό τοκετό.

 

Τί συμβαίνει στην περίπτωση της υπογονιμότητας;

 

Όταν μια γυναίκα είναι υπογόνιμη και βρίσκεται στη διαδικασία προετοιμασίας για κάποια θεραπεία, η ήπια αεροβική άσκηση, γιόγκα ή πιλάτες ή bare a terre συμβάλουν σε ένα γενικότερο αίσθημα ευεξίας , το οποίο μπορεί να είναι χαλαρωτικό και να απαλύνει το άγχος. Παράλληλα βοηθά στη ρύθμιση του βάρους.

Κατά τη διάρκεια όμως μιας εξωσωματικής το να πάει μια γυναίκα στο γυμναστήριο δε συστήνεται συνήθως. Κατά τη διάρκεια της διέγερσης οι ωοθήκες μεγαλώνουν σε μέγεθος και έντονη άσκηση αυξάνει το ρίσκο συστροφή τους. Επίσης μετά την εμβρυομεταφορά και μέχρι την ημέρα του τεστ κυήσεως είναι καλύτερα η άσκηση να αποφεύγεται. Δεν υπάρχουν τυχαιοποιημένες μελέτες αλλά υπάρχουν κάποιες μικρές σε μέγεθος μελέτες που δείχνουν πως η άσκηση έχει αρνητική επίδραση.  Παρ’ όλα αυτά για γυναίκες στις οποίες η γυμναστική παίζει σημαντικό ρόλο στις ζωές τους κάποιες ειδικές πολύ ήπιες ασκήσεις γιόγκα και διαλογισμού, κατά τη διάρκεια του κύκλου εξωσωματικής μπορούν να γίνουν από τις εξειδικευμένες δασκάλες,  πάντα σε συνεννόηση με τους ιατρούς.

 

Τί συστήνεται για τους συζύγους;

Ακόμα και οι σύζυγοι των γυναικών που κάνουν τη θεραπεία βιώνουν ένα έντονο stress κατά τη διάρκεια του κύκλου εξωσωματικής των συζύγων τους. Η άσκηση μπορεί να είναι ιδιαίτερα αγχολυτική και για αυτούς.

 

Ποιες ασκήσεις προτείνονται για την διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Δεν είναι όλες οι ασκήσεις κατάλληλες για την εγκυμοσύνη. Το stretching δεν πρέπει να είναι πολύ έντονο, ενώ οι ασκήσεις που απαιτούν την έγκυο να ξαπλώνει ανάσκελα για πολύ ώρα πρέπει να αποφεύγονται.
Η εξάντληση και αφυδάτωση έχουν αρνητικές συνέπειες και φυσικά ασκήσεις που αυξάνουν το ρίσκο τραυματισμού δεν επιτρέπονται.

Από την άλλη ήπια αεροβική άσκηση και ειδικές ασκήσεις Γιόγκα και Πιλάτες για εγκύους από έμπειρες δασκάλες , μπορούν να βοηθήσουν στον έλεγχο του βάρους , την ενδυνάμωση των πυελικών μυών και να ανακουφίσουν από πόνους στην πλάτη. Ταυτόγχρονα δρουν αγχολυτικά.

 

Περιμένω τα μηνύματά σας, για να λύσουμε κάθε απορία σας. Το άρθρο μας επιμελήθηκε από την μαία και συνεργάτιδα μας στο findyourfit.gr !

Newsletter Signup

Μετάβαση στο περιεχόμενο