Image Alt
  /  Μη κατηγοριοποιημένο   /  4+1 tips Why Couples Who Sweat Together, Stay Together

Η έρευνα βρίσκει εκπληκτικά οφέλη από την παράλληλη άσκηση σε ζευγάρια.

Κάθε μέρα, σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι επισκέπτονται διαδικτυακά πλέον χώρους γυμναστικής, ξετυλίγουν χαλάκια γιόγκα, τρέχουν στο πεζοδρόμιο και μπαίνουν σε νέες προκλήσεις δοκιμάζοντας νέους τρόπους γυμναστικής.

 

Ίσως όμως τελικά, δεν πρέπει να το κάνουν μόνοι τους!

Είναι καιρός να σκεφτείτε πώς η φυσική κατάσταση μπορεί να ωφελήσει όχι μόνο τη δική σας υγεία και ευεξία, αλλά και τη ρομαντική σας σχέση! Γιατί να μην πιάσετε το χέρι του συντρόφου σας και να τον προσκαλέσετε να γίνει και ο προπονητής σας; Ένα αυξανόμενο σύνολο στοιχείων δείχνει ότι τα ζευγάρια που ‘’ιδρώνουν’’ μαζί μένουν πραγματικά μαζί. Στην πραγματικότητα, η συνεργασία μαζί μπορεί να οδηγήσει στα παρακάτω ισχυρά οφέλη. Δεν είναι πραγματικά δελεαστικό να το δοκιμάσετε;

1.Αυξήστε την ευτυχία σας με τη σχέση σας.

Οι εργαστηριακές μελέτες δείχνουν ότι μετά από μία από κοινού συμμετοχή σε μια συναρπαστική σωματική πρόκληση ή δραστηριότητα, τα ζευγάρια αναφέρουν ότι αισθάνονται πιο ικανοποιημένοι με τις σχέσεις τους και περισσότερο ερωτευμένοι με τον σύντροφό. Η άσκηση είναι ένα τέλειο παράδειγμα του τύπου αναζωογονητικής δραστηριότητας που μπορεί να έχει αυτά τα θετικά αποτελέσματα. Είναι η φυσιολογική διέγερση, παρά η καινοτομία ή η πρόκληση της δραστηριότητας, που ωθεί τη ρομαντική έλξη (Lewandowski, & Aron, 2004). Αυτό υποδηλώνει ότι το να μοιράζεσαι έναν στόχο φυσικής κατάστασης (όπως προπόνηση για τριάθλο), το να κάνεις τακτικά τρέξιμο μαζί, χορό στην αίθουσα χορού ή να προγραμματίζεις το ραντεβού σας στο γυμναστήριο, μπορεί να ενισχύσει την ποιότητα της ρομαντικής σου σχέσης.

 

2.Βελτιώστε την αποτελεσματικότητα των προπονήσεών σας.

Μια μακροχρόνια έννοια στην κοινωνική ψυχολογία είναι ότι η απλή παρουσία κάποιου άλλου, την ώρα της προπόνησης, επηρεάζει την ικανότητά σας να κάνετε μια δραστηριότητα (Zajonc, 1965). Ακόμα κι αν αισθάνεστε ήδη ικανοί να κάνετε μια συγκεκριμένη άσκηση, το να ‘’μεταφέρετε τον ρομαντικό σας σύντροφο’’(είδος άσκησης για ζευγάρια) μπορεί να είναι ένας φανταστικός τρόπος για να αυξήσετε την ενεργειακή σας απόδοση. Η παρουσία του συντρόφου σας θα βελτιώσει την ταχύτητά σας, χωρίς να γνωρίζετε απαραιτήτως την επιρροή τους. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να κυριαρχήσετε στην όποια άσκηση και, στη συνέχεια, φέρετε τον σύντροφό σας για ενίσχυση της απόδοσης.

 

3.Κάντε τον σύντροφό σας να ερωτευτεί μαζί σας.

Η άσκηση προκαλεί τα συμπτώματα της φυσιολογικής διέγερσης – ιδρωμένα χέρια, σφυγμό, δύσπνοια. Αυτά τα συμπτώματα αντικατοπτρίζουν, με πολλούς τρόπους, τη συγκίνηση της ρομαντικής έλξης. Είναι ενδιαφέρον ότι οι άνθρωποι μπορούν εύκολα να κάνουν λάθος και να μπερδέψουν αυτά τα δύο, ώστε τελικά να αποδώσουν τη φυσική διέγερση ως ρομαντική έλξη (Dutton & Aron, 1974). Χρησιμοποιήστε αυτό το φαινόμενο προς όφελός σας καλώντας το αγαπημένο σας ή εκείνον που σας ενδιαφέρει συναισθηματικά να ασκηθείτε μαζί σας. Τα αποτελέσματα; Μια πιθανή αναπάντεχη και ατέρμονη έλξη στα μεταξύ σας βλέμματα.

4.Βοηθήστε τον εαυτό σας, να επιτύχετε τους στόχους της φυσικής σας κατάστασης.

Όταν οι σύντροφοι νοιάζονται για τη φυσική κατάσταση  τους, γίνεται ευκολότερο να επιτύχουν τους στόχους τους. Μια πρόσφατη μελέτη για ετεροφυλόφιλα ζευγάρια έδειξε ότι οι σύζυγοι μέσου βάρους, που ενδιαφέρονται για την φυσική τους κατάσταση, ασχολούνται με περισσότερη σωματική δραστηριότητα, όταν οι γυναίκες τους μιλούν με υποστηρικτικά σχόλια. Το να μοιράζεσαι τα σκαμπανεβάσματα μιας καθημερινής πρωινής βόλτας, μιας δύσκολης βόλτας με το ποδήλατο ή μια επίπονη προπόνηση Zumba, μπορεί να προσφέρει το τέλειο πλαίσιο για τέτοια σχόλια. Μια προειδοποιητική σημείωση: Μην βασίζεστε πολύ (ή αποκλειστικά) στον σύντροφό σας όταν πρόκειται για τους δικούς σας στόχους φυσικής κατάστασης.

5.Αυξήστε τον συναισθηματικό σας δεσμό.

Όταν εργάζεστε μαζί, δημιουργείτε ένα πλαίσιο στο οποίο μπορείτε να συντονίσετε τις ενέργειές σας. Για παράδειγμα, μπορεί να ανυψώσετε βάρη σε ρυθμό με τον σύντροφό σας, να ταιριάξετε το δικό σας ρυθμό περπατήματος ή τρεξίματος με το δικό του ή να πετάξετε μπάλες πιλάτες μπρος-πίσω. Η μη λεκτική μίμηση που δημιουργείται, βοηθά τους ανθρώπους να αισθάνονται συναισθηματικά εναρμονισμένοι μεταξύ τους και εκείνοι που βιώνουν ή εμπλέκονται σε αυτό, τείνουν να αναφέρουν μεγαλύτερα συναισθήματα, ότι έχουν «συνδεθεί» δηλαδή βαθύτερα με τον σύντροφό τους. Η ταυτόχρονη άσκηση παρέχει την ευκαιρία να δημιουργήσετε μια τέτοια σύνδεση, με διπλό όφελος, τόσο την υγεία σας όσο και τη σχέση σας.

Διαβάστε ΕΔΩ εύκολες ασκήσεις, με αναλυτικές οδηγίες για  να ξεκινήσετε την γυμναστική με τον σύντροφό σας!

Newsletter Signup

Μετάβαση στο περιεχόμενο