Image Alt
  /  Pilates   /  6 TIPS πριν ξεκινήσεις Pilates γυμναστική

Τί είναι η Pilates γυμναστική;

Το Pilates είναι μέθοδος εκγύμνασης ολόκληρου του σώματος αντί της απομόνωσης των μυϊκών ομάδων, η οποία πήρε το όνομα της από τον εμπνευστή της Joseph Pilates. Στηρίζεται στον πλήρη συντονισμό του σώματος και του πνεύματος, στην βελτίωση των λανθασμένων στάσεων σώματος στην μυϊκή τόνωση, ενδυνάμωση ,ελαστικότητα και στον έλεγχο των λειτουργικών κινήσεων του σώματος. Το Pilates επικεντρώνεται στην κίνηση ολόκληρου του σώματος μέσω της αναπνοής ,της συγκέντρωσης, του ελέγχου, της ακριβείας ,του κέντρου ( αλλιώς powerhouse) και της ροής/ρυθμού των κινήσεων. Όλα τα παραπάνω αποτελούν τις αρχές της μεθόδου. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζει στην ενδυνάμωση του κορμού όπου, κατά τον Joseph Pilates, βρίσκεται η «δύναμη» του σώματος και περιλαμβάνει τον εγκάρσιο κοιλιακό, τους μύες του πυελικού εδάφους, το διάφραγμα, τους εσωτερικούς μύες των μηρών ,τους γλουτούς και τους μύες γύρω από τα καθιστικά οστά.

Ποια είναι τα οφέλη του Pilates;

Tα οφέλη της συγκεκριμένης γυμναστικής είναι αναρίθμητα. Ωστόσο εμείς συγκεντρώσαμε εδώ τα σημαντικότερα για να σε πείσουμε πως πρέπει άμεσα να ξεκινήσεις:

  1. Η βελτίωση της στάσης του σώματος και η σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης και της λεκάνης.
  1. Ο συντονισμός. Στο pilates καλούμαστε να συμμετέχουμε τόσο σωματικά όσο και πνευματικά με την συγκέντρωση μας στην αναπνοή και την τεχνική των ασκήσεων.
  1. Η ευλυγισία καθώς με την μέθοδο επιτυγχάνεται η επιμήκυνση των μυών και η βελτίωση του εύρους κίνησης των αρθρώσεων.
  1. Η ενδυνάμωση των κοιλιακών μυών και των μυών που αποτελούν το powerhouse που αναφέραμε παραπάνω.
  1. Η ανάσα γίνεται βαθύτερη, μέσω της οπίσθιας πλευρικής αναπνοής με την οποία μπαίνει μεγαλύτερος όγκος αέρα στους πνεύμονες σε σχέση με την θωρακική αναπνοή. Ως αποτέλεσμα αυτού, βελτιώνεται το αναπνευστικό σύστημα και προφυλασσόμαστε από αναπνευστικές ασθένειες.
  1. Σταδιακά βοηθά, σε συνδυασμό φυσικά με κάποια αερόβια άσκηση και σωστές διατροφικές συνήθειες , στην απώλεια βάρους, καθώς οι μύες τονώνονται και συσφίγγουν.

 

Τί πρέπει να προσέξετε στην άσκηση;

Μπορεί οι ασκήσεις να φαίνονται εύκολες στην εκτέλεση, σημαντικό όμως είναι να δοθεί προσοχή στην λεπτομέρεια και στην ακρίβεια των κινήσεων. Αν γίνουν οι ασκήσεις με την σωστή τεχνική, αναπνοή και

ακρίβεια και ροή, λειτουργούν πολύ διαφορετικά και είναι πιο κουραστικές απ’ ό,τι δείχνουν.

 

Πώς μπορείτε να ξεκινήσετε pilates;

Συνήθως, συνίσταται ένας ασκούμενος να ξεκινήσει με το pilates mat και ύστερα να προχωρήσει σε ποιο δύσκολες ασκήσεις είτε με props είτε με τα όργανα του pilates, παραδείγματος χάρη το reformer, chair, Cadillac κτλ. Στο pilates mat μαθαίνει σε κάποιον τις βασικές αρχές, ανακαλύπτει το σώμα και την λειτουργία του μυϊκού συστήματος και αντιλαμβάνεται ακόμη πως ενεργοποιούνται και μικρές μυϊκές ομάδες με την σωστή καθοδήγηση.

Στείλε μας προσωπικό μήνυμα ΕΔΩ, ώστε να απαντήσουμε σε κάθε σου απορία! Είναι σημαντικό να υπάρχει καθοδήγηση από ειδικό γυμναστή, ώστε να αποφύγεις τραυματισμούς και ενοχλήσεις, όπως σε κάθε είδος γυμναστικής άλλωστε!

 

 

 

 

 

Newsletter Signup

Skip to content