Image Alt
  /  Fitness   /  Πεζοπορία: 4 βήματα πριν ξεκινήσεις την προπόνηση

Δε χρειάζεται να ανέβεις στον Όλυμπο για να απολαύσεις τα οφέλη της πεζοπορίας! 

Όσο δύσκολο (ή εύκολο) κι αν είναι το μονοπάτι που ακολουθείς, κάθε πεζοπορία έχει τα θετικά της. Πρώτον, ακόμα και με μια μέτριας έντασης πεζοπορία μιας ώρας μπορεί να κάψεις περίπου 400 θερμίδες και να σμιλεύσεις τον κορμό και το κάτω μέρος του σώματος. Και όσο αυξάνεται η κλίση του εδάφους, αυξάνονται και τα οφέλη.

Πώς θα ξεκινήσεις την πεζοπορία;

Όσο πιο δύσκολη είναι η πεζοπορία, τόσο περισσότερες θερμίδες –και άγχος– θα διώξεις από πάνω σου. Βασικό bonus: Δε χρειάζεσαι πολλά για να ξεκινήσεις! Σε αντίθεση με άλλα σπορ εξωτερικού χώρου, που απαιτούν εξοπλισμό και μαθήματα, όπως αναρρίχηση και σκι, ο πήχης για να ξεκινήσεις πεζοπορία είναι χαμηλός.

 

  • Στην πραγματικότητα χρειάζεσαι μόνο δύο βασικά αντικείμενα: τα κατάλληλα παπούτσια και ένα σακίδιο. Μπορείς να ξεκινήσεις συμμετέχοντας στις πεζοπορίες ενός ορειβατικού συλλόγου ή βρίσκοντας ομάδες πεζοπορίας στην περιοχή σου.
  • Μια άλλη επιλογή είναι να κατεβάσεις ένα χάρτη πεζοπορίας από το κινητό σου. Θυμήσου να τον αποθηκεύσεις, γιατί μπορεί σε κάποιο σημείο της διαδρομής να μην έχεις σήμα.
  • Αν κάνεις ήδη εκδρομές γύρω από το σπίτι σου, είναι ώρα να βιώσεις το επόμενο στάδιο με μια ολοήμερη πεζοπορία.
  • Δώσε ιδιαίτερη σημασία στην ενυδάτωση του σώματός σου, πίνοντας συνέχεια λίγο νερό ή κάποιο ισοτονικό ρόφημα που θα σε τονώσει και θα σου δώσει extra ενέργεια. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει αρρυθμία στην καρδιά και να νιώσεις τάσεις λιποθυμίας.

Ποια είναι τα οφέλη της πεζοπορίας;

1. Ενδυνάμωση της καρδιακής λειτουργίας: Η πεζοπορία είναι μια εκπληκτική προπόνηση για την καρδία σας.  Ενδυναμώνει κάθε μυ, καθώς αυξάνεται η κυκλοφορία του αίματος. Σκεφτείτε την πεζοπορία ως μια σταθερή “προθέρμανση” για το καρδιαγγειακό σύστημα καθώς εξερευνάτε το μεγαλείο του βουνού. Αυτό σημαίνει ότι τελικά, η πεζοπορία οδηγεί σε μια υγιή και χαρούμενη καρδιά.

2. Δυνατά Πόδια: Η ανηφόρα κάνει θαύματα για τη δύναμη των ποδιών σας. Η πεζοπορία σας δίνει μια σταθερή και συνεχή άσκηση για τα πόδια σας. Οι στροφές, οι κλίσεις, τα διαρκώς μεταβαλλόμενα μονοπάτια και το έδαφος είναι ένας τέλειος και φυσικός τρόπος για να τονώσουμε όλους τους μυς των ποδιών.

3. Αύξηση ισορροπίας:  Το ανώμαλο και απρόβλεπτο έδαφος οποιασδήποτε κοιλάδας, λόφου ή βουνού θα εκπαιδεύσει σίγουρα την ισορροπία σας, με ένα φυσικό και απλό τρόπο. Το σώμα σας είναι ένα έξυπνο μηχάνημα σχεδιασμένο για να προσαρμόζεται σε ατελείωτες καταστάσεις. Ρυθμίζεται αυτόματα όταν παρουσιάζεται η παραμικρή αλλαγή στο επίπεδο του εδάφους, ακόμα και όταν δεν το γνωρίζετε. Ολόκληρη η πεζοπορία σας είναι μια άσκηση εξισορρόπησης.

4. Καθαρό οξυγόνο: Θα απολαύσετε τη δροσιά και τη φρεσκάδα, του αέρα σε μεγάλα υψόμετρα. Αν και ο αέρας είναι πιο αραιός όσο πιο ψηλά ανεβαίνουμε, είναι και πιο καθαρός. Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, υπάρχει η ίδια ποσότητα οξυγόνου στην ατμόσφαιρα σε μεγάλα υψόμετρα. η μόνη διαφορά είναι η πυκνότητα. Επειδή είναι λιγότερο πυκνός, αναπνέετε αναπόφευκτα λιγότερο αέρα και λαμβάνετε λιγότερο οξυγόνο. Επιπλέον, αυτός ο αέρας είναι αμόλυντος από ρύπους και καυσαέρια, σε αντίθεση με τον αέρα των πόλεων.

 

Ρωτήστε μας για τις ενέργειες της ομάδας μας! Το findyοurfit.gr οργανώνει εκδρομές, πεζοπορίες και μονοήμερες ορειβατικές εξορμήσεις! Το έχεις δοκιμάσει;

Newsletter Signup

Μετάβαση στο περιεχόμενο