Image Alt
  /  Health   /  Ναι στα μακαρόνια, όχι στις τύψεις!

Ναι στα μακαρόνια, όχι στις τύψεις!

Τα αγαπημένα μας μακαρόνια ! Και ποιος δεν αγαπάει τα μακαρόνια σε όλες τους τις μορφές; Τελικά να τα τρώμε; Ποια μακαρόνια να επιλέγουμε ιδανικά;

 

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και το lifestyle επιτάσσουν αλλαγή προς υγιεινότερες (ή καλυτέρα θρεπτικότερες) διατροφικές επιλογές με σκοπό την υιοθέτηση ενός υγιεινότερου τρόπου διατροφής. Γιατί να αποκλείσουμε, λοιπόν, από το εβδομαδιαίο μας διαιτολόγιο τα (παρεξηγημένα μεν – λατρεμένα δε) μακαρόνια;

Τα μακαρόνια αποτελούν εξαιρετική πηγή υδατανθράκων (που ονομάζονται και σάκχαρα) και εμπλέκονται  σε  δεκάδες  βιοχημικές  μεταβολές  των  οργανισμών  και  επιτελούν  ποικίλες λειτουργίες στους οργανισμούς. Εύκολα συμπεραίνει κανείς ότι ο αποκλεισμός τους από την διατροφή μας μόνο θετικά αποτελέσματα δε μπορεί να έχει.

«Τα μακαρόνια παχαίνουν!» , «καλύτερα μην φας μακαρόνια , πολλές θερμίδες και είσαι σε δίαιτα» και άλλες φράσεις που όλοι έχουμε ακούσει. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα; Τα ζυμαρικά αποτελούν ένα βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι της «Μεσογειακής Διατροφής», είναι πλούσια σε ενέργεια και έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπη.

Στα ράφια του σούπερ μάρκετ μπορούμε να βρούμε τα ζυμαρικά σε πολλές μορφές και σχήματα. Με ποιο κριτήριο να επιλέξω τα ζυμαρικά μου; Το βασικότερο κριτήριο επιλογής ζυμαρικών (και κάθε τροφίμου) πρέπει να είναι η διατροφική του αξία. Προτιμότερη επιλογή πέραν των κλασσικών λευκών ζυμαρικών είναι τα ολικής άλεσης, λόγω των φυτικών ινών που μας βοηθούν στην καλύτερη γαστρεντερολογική λειτουργιά  και αυξάνουν το αίσθημα κορεσμού, άρα δεν πεινάμε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Ακόμα «εξυπνότερη» επιλογή αποτελούν τα μακαρόνια με πρωτεΐνη. Συνήθως τα μακαρόνια με πρωτεΐνη είναι φτωχότερα σε φυτικές ίνες από τα μακαρόνια ολικής άλεσης και η φυτικής προέλευσης πρωτεΐνη τους δεν απορροφάται αρκετά από τον οργανισμό μας. Το κλειδί λοιπόν είναι στους διατροφικούς συνδυασμούς. Σημαντική παράμετρο αποτελεί ο συνδυασμός των υδατανθράκων με  πρωτεΐνες ή όσπρια για μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού και καλύτερη απορρόφηση της πρωτεΐνης.

Καμία ομάδα τροφίμων δεν είναι ‘’ένοχη’’ όταν προσέξουμε τον τρόπο που την καταναλώνουμε και – το σπουδαιότερο –  την ποσότητα που πρέπει. Ας απολαύσουμε το πιάτο μας, λοιπόν, χωρίς ενοχές!

 

Aπό την συνεργάτιδά μας,

Γκόλια Κωνσταντίνα
Τεχνολόγος Τροφίμων

Newsletter Signup

Μετάβαση στο περιεχόμενο