Image Alt
  /  Fitness   /  Γυμναστική και ψυχολογία | Τα ψυχολογικά οφέλη της άσκησης

Η γυμναστική καταπολεμά την κατάθλιψη, το άγχος και το στρες.Εκτός από τα πολλαπλά οφέλη που έχει για το σώμα σου, η γυμναστική είναι επίσης ένας από τους ευκολότερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να βελτιώσεις την ψυχική σου διάθεση.Έστω και η μικρής διάρκειας συστηματική γυμναστική μπορεί να έχει σημαντική επίδραση σε όλες τις πτυχές της συναισθηματικής ευεξίας σου.Μπορεί να σε ανακουφίσει από το στρες, να περιορίσει την ένταση της κατάθλιψης και του άγχος που αισθάνεσαι, να βελτιώσει τη μνήμη σου και να σε βοηθήσει να κοιμάσαι καλύτερα. Δεν χρειάζεται να είσαι ένας φανατικός υποστηρικτής του fitness για να καρπωθείς τα οφέλη της γυμναστικής! Ανεξάρτητα από το επίπεδο της φυσικής σου κατάστασης, μπορείς να επιλέξεις ευχάριστους τρόπους προπόνησης για να βελτιώσεις τη συναισθηματική σου υγεία και να αλλάξεις τη ζωή σου προς το καλύτερο.

Ποια είναι τα σωματικά οφέλη άσκησης;

Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε τα σωματικά οφέλη της άσκησης:

  • ο έλεγχος του βάρους
  • η χαμηλή αρτηριακή πίεση
  • ο μειωμένος κίνδυνος για την εμφάνιση διαβήτη
  • η αύξηση των επιπέδων ενέργειας

Η άσκηση βοηθά παράλληλα όμως και στην ανακούφιση από τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του άγχους. Για αυτό κάθε φορά που χάνετε το κίνητρο να πάτε στο γυμναστήριο ή πάτε για τρέξιμο, σκεφτείτε τα πέντε βασικά οφέλη της άσκησης στην ψυχολογία σας:

1.Βοηθά στην κατάθλιψη και στο άγχος

Η άσκηση έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι βελτιώνει τη διάθεση, μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του άγχους. Η σωματική άσκηση αυξάνει τα επίπεδα των ενδορφινών, των ορμονών της χαράς, που παράγονται από τον εγκέφαλο και τον νωτιαίο μυελό και προάγουν την ευτυχία και την ευφορία. Ακόμη και η μέτρια άσκηση στη διάρκεια της εβδομάδας βελτιώνει την κατάθλιψη και το άγχος σε μεγάλο βαθμό.

2.Μειώνει το στρες

Ένα ακόμη όφελος της άσκησης είναι η μείωση των επιπέδων του στρες. Η αύξηση του ρυθμού της καρδιάς μπορεί να αντιστρέψει την βλάβη στον εγκέφαλο που προκαλεί το στρες μέσω της παραγωγής ορμονών όπως η νορεπινεφρίνη, η οποία όχι μόνο βελτιώνει την αντίληψη και τη διάθεση αλλά βελτιώνει και τη σκέψη μας όταν αντιμετωπίζουμε ψυχοπιεστικά γεγονότα. Η άσκηση ενισχύει την λειτουργία του κεντρικού και του συμπαθητικού νευρικού συστήματος, βελτιώνοντας έτσι την ικανότητα του σώματος να ανταποκρίνεται στο στρες.

3.Αυξάνει την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση

Ο έλεγχος του σωματικού βάρους και η αύξηση της μυϊκής μάζας είναι οφέλη της τακτικής άσκησης. Αυτές οι κατακτήσεις όμως ενισχύουν την αυτοεκτίμησή μας και την αυτοπεποίθηση. Μπορεί να μην ξεκινήσατε να ασκείστε  για να σας ταιριάζουν καλύτερα τα ρούχα, ή για να αποκτήσετε μια αδύνατη σιλουέτα και να μπορείτε να ανεβείτε σε ένα λόφο χωρίς να κουραστείτε. Αυτό συμβαίνει πριν το συνειδητοποιήσετε. Είναι ένα από τα πολλά οφέλη της σωματικής άσκησης που ενισχύουν το σώμα, το μυαλό και το πνεύμα.

4.Καλύτερος ύπνος

Αν δεν κοιμάστε καλά το βράδυ, η άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει σε αυτό. Η σωματική άσκηση αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος, με αποτέλεσμα να χαλαρώνουμε. Η άσκηση επίσης βοηθά στη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού.

5.Ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Από την νοημοσύνη μέχρι την ενίσχυση της μνήμης, η άσκηση βοηθά τον εγκέφαλο με πολλούς τρόπους. Μελέτες σε ποντίκια και ανθρώπους έχουν δείξει ότι η καρδιαγγειακή άσκηση δημιουργεί νέα κύτταρα στον εγκέφαλο, μια διαδικασία που αποκαλείται νευρογένεση και βελτιώνει τη συνολική λειτουργία του εγκεφάλου. Επίσης προλαμβάνει την εξασθένηση των γνωστικών ικανοτήτων και την απώλεια μνήμης με την ενίσχυση του ιππόκαμπου, του τμήματος του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τη μνήμη και τη μάθηση. Οι έρευνες δείχνουν επίσης ότι η άσκηση ενισχύει την δημιουργικότητα και την πνευματική απόδοση. Έτσι αν έχετε ανάγκη την έμπνευση, σπουδαίες ιδέες μπορεί να σας έρθουν στο μυαλό όταν περπατάτε ή τρέχετε.

 

Newsletter Signup

Μετάβαση στο περιεχόμενο