Image Alt
  /  Health   /  Ποια η σημασία της ευλυγισίας στο σώμα μας;

 

Πώς ορίζεται η ευλυγισία στο σώμα μας;

Η ευλυγισία στο σώμα μας είναι η ικανότητα μιας άρθρωσης ή ομάδα αρθρώσεων και μυών να κινηθούν αποτελεσματικά και χωρίς πόνο στο εύρος κίνησης τους.

Η ευλυγισία μπορεί να διαφέρει από άρθρωση σε άρθρωση, άρα είναι πιθανό κάποιες ομάδες αρθρώσεων και μυών να είναι χαλαρές και ελαστικές ενώ

άλλες σκληρές και δύσκαμπτες.

Γιατί είναι σημαντική η ευλυγισία για το σώμα μας;

Η κινητικότητα και η ευλυγισία των αρθρώσεων επηρεάζουν την υγεία μας στην καθημερινή ζωή και όχι μόνο στην άθληση μας. Πιο συγκεκριμένα ,αν οι μύες

κάποιου είναι δύσκαμπτοι ή αν υπάρχει ένα γενικό πρόβλημα κινητικότητας ,τότε σώμα του δεν θα μπορέσει να κινηθεί με τον τρόπο που υποτίθεται καθώς η

δυσκαμψία τον αναγκάζει να λειτουργήσει με μειωμένη απόδοση για να εκτελέσει μια κίνηση. Με τον πάροδο του χρόνου, μια δύσκαμπτη άρθρωση μπορεί να υποστεί

μεγαλύτερη φθορά και αυτό να προκαλέσει γενικότερη δυσφορία. Πολύ σημαντική όμως είναι η ευλυγισία και για την άσκηση καθώς μπορεί να

βελτιώσει τις επιδόσεις του ασκούμενου και να αποφευκτούν πιθανές οδυνηρές βλάβες και τραυματισμοί με την πάροδο του χρόνου.

Βέβαια η υπέρμετρη ευλυγισία μπορεί είναι υπεύθυνη για τραυματισμούς. Η κληρονομικότητα των χαλαρών αρθρώσεων περνάει

από γενιά σε γενιά και άνθρωποι με αυτό το χαρακτηριστικό είναι πιο επιρρεπείς σε εξαρθρώσεις κυρίως γόνατος, ώμων και ποδοκνημικής.

 

Από ποιους παράγοντες επηρεάζεται η ευλυγισία;

  • Την ηλικία.

Η ευλυγισία διαφέρει κατά την διάρκεια της ζωής καθώς είναι μεγάλη στα παιδιά αλλά μειώνεται όσο περνούν τα χρόνια. Η

μειωμένη ευλυγισία οφείλεται ελαστικότητα των εγκάρσιων συνδέσμων και αρθρικών θυλάκων. ( δεν ξέρω αν πρέπει να είναι

το επιστημονικός ο λόγος..)

  • Την ανατομική κατασκευή των αρθρώσεων ,την μορφή και την επιφάνεια τους.
  • Την κληρονομικότητα.
  • Το φύλο. Τα κορίτσια φαίνεται να είναι πιο ευλύγιστα από τα  αγόρια κάτι το οποίο αποδίδεται σε ανατομικές διαφορές στην πυελική περιοχή και ορμονικές επιρροές.
  • Ο τρόπος ζωής και η άθληση.

 

Πώς βελτιώνεται η ευλυγισία;

Ας δούμε παρακάτω 5 μορφές άσκησης που μπορούν να βοηθήσουν στην βελτίωση της ευλυγισίας και ταυτόχρονα της ενδυνάμωσης του σώματος:

A. PILATES/YOGA

Πολλές ασκήσεις του pilates και asanas της γιογκα έχουν να κάνουν με την ευλυγισία. Παραδείγματα στο pilates οι ασκήσεις spine stretch forward, spine twist, mermaid, saw.

Αντίστοιχα στη γιόγκα οι asanas down dog, cobra, sun salutation, triangle pose και πολλές άλλες.

Β.ΣΤΑΤΙΚΕΣ/ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΣΕΙΣ

Οι ενεργητικές/ στατικές όσες δεν περιλαμβάνουν κίνηση ενώ οι δυναμικές το αντίθετο. Παράδειγμα ενεργητικής διάτασης , από όρθια θέση, να σηκώσουμε το πόδι μας ψηλά και να προσπαθήσουμε να το κρατήσουμε για μερικά δευτερόλεπτα εκεί χωρίς εξωτερική βοήθεια παρά μόνο με την ενεργοποίηση των μυών του ποδιού.

Παράδειγμα δυναμικής διάτασης είναι τα αργά και ελεγχόμενα leg swings,arm swings ή torso swings.

Γ. ΠΕΡΙΤΟΝΙΑΚΗ ΜΑΣΑΖ ΜΕ FOAM ROLLER

Το foam roller είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο ασκούμενος μόνος του χωρίς κάποιον επαγγελματία απαραίτητα. Η χρήση του μπορεί να είναι ποικίλη

όπως η περιτονιακή απελευθέρωση (με λίγα λόγια περιτονία βρίσκεται κάτω από το δέρμα και είναι ένα περίβλημα γύρω από τους μύες ή ομάδες μυών και τα όργανα μας), η χαλάρωση των

μυών , η βελτίωσης της ροής του αίματος στο σώμα αλλά και βελτίωση της ευλυγισίας μακροπρόθεσμα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Newsletter Signup

Μετάβαση στο περιεχόμενο