Image Alt
  /  Fitness   /  Γιατί πρέπει να δοκιμάσεις την μέθοδο Pilates; | Αρχές και χαρακτηριστικά

Πού βασίζονται οι αρχές και τα βασικά χαρακτηριστικά του Pilates;

Για να κατανοήσει κανείς την σπουδαιότητα και την δυναμική της μεθόδου Pilates, θα ήταν πολύ χρήσιμο να μελετήσει τις αρχές της. Είμαι σίγουρη πως, όπως όλοι οι μαθητές μου άλλωστε, μετά την ανάγνωση αυτού του άρθρου και το πρώτο μάθημα Pilates, θα λατρέψετε την φιλοσοφία και την τεχνική του. Κατ’ εμέ πρόκειται για τον πιο ‘ανώδυνο’ , στοχευμένο και άμεσα αποτελεσματικό τρόπο γυμναστικής και ευεξίας! Αξίζει να το τολμήσετε!

Ο Τζόζεφ Pilates μέσα από το βιβλίο του Return to Life Through Contrology, καθόρισε το έργο του ως έναν τρόπο για την πλήρη ενοποίηση του σώματος, του νου και του πνεύματος. Οι αρχές του ίδιου, τις οποίες ονομάζουμε αρχές του Pilates, είναι τα θεμέλια για την προσέγγισή του στη φυσική κατάσταση. Ενώ οι αρχές μπορεί να ακούγονται αφηρημένες, η ενσωμάτωσή τους, σύμφωνα με τον Pilates, βοηθά στην επίτευξη ισορροπίας, ευχαρίστησης και στον εναρμονισμένο συντονισμό. Μάθετε για αυτές τις οκτώ βασικές αρχές του Pilates:

Συγκέντρωση

Η συγκέντρωση προωθεί τη σύνδεση νου-σώματος. Καθώς εστιάζετε και λαμβάνετε υπόψη κάθε κίνηση του σώματος σας, το Pilates δηλώνει ότι θα λάβετε τη βέλτιστη φυσική αξία από κάθε κίνηση. Παράλληλα θα ενισχύσετε την ευαισθητοποίηση του σώματός σας.

Κεντράρισμα

Κατά τη διάρκεια της προπόνησης Pilates, θα πρέπει να εστιάσετε συνειδητά στο κέντρο του σώματός σας. Καθώς εστιάζετε μέσα, αυτή η αρχή Pilates προτείνει ότι θα χαλαρώσετε τόσο στο σώμα όσο και στο πνεύμα σας. Ο Pilates χαρακτήρισε το κέντρο του κορμού σας το «εργοστάσιο δύναμης», από το οποίο προέρχεται όλη η ενέργεια για την άσκηση.

Έλεγχος

Η μέθοδος Pilates βασίζεται στην προσοχή, συμπεριλαμβανομένου του σωστού, ασφαλούς και πλήρους ελέγχου των μυών. Με σωστό έλεγχο, χρησιμοποιείτε την ακριβή και σωστή φόρμα, χωρίς κανένα μέρος του σώματός σας χωρίς επίβλεψη. Συνειδητά, κατευθύνετε κάθε κίνηση.

Ακρίβεια

Σύμφωνα με την αρχή ακρίβειας του Pilates , η εκτέλεση μιας άσκησης με εσκεμμένη ακρίβεια είναι πιο σημαντική από την ολοκλήρωση περισσότερων επαναλήψεων με ‘’πρόχειρη μορφή’’. Για αυτό το λόγο, καλοί εκπαιδευτές Pilates παρέχουν λεπτομερείς οδηγίες στους μαθητές τους για όλες τις κινήσεις και τα στάδια μιας άσκησης.

Αναπνοή

Η βαθιά, ελεγχόμενη, διαφραγματική αναπνοή ενεργοποιεί την κυκλοφορία του αίματος και ξυπνά τα κύτταρα και τους μυς. Ο Pilates συνέστησε να οπτικοποιούμε τους πνεύμονες ως φυσητήρες καθώς μεταφέρουμε τον αέρα στο έπακρο.  Έγραψε ότι η αναπνοή είναι το πιο αναπόσπαστο μέρος της άσκησης, και ακόμη και αν κάποιος δεν ακολουθεί καμία άλλη σύσταση, το να μάθεις να αναπνέεις σωστά είναι το πιο σημαντικό πράγμα.

Ευθυγράμμιση

Από το κεφάλι έως τα δάχτυλα, η μέθοδος Pilates τονίζει την καλή στάση του σώματος και την επίγνωση της τοποθέτησης όλων των μερών του σώματός σας. Κατά τη διάρκεια της προπόνησης Pilates, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τη θέση του κεφαλιού, του θώρακα, της ωμοπλάτης, της σπονδυλικής στήλης και της λεκάνης για να διασφαλίσετε την κατάλληλη αναπνοή και τεχνική.

Ροή

Οι ρουτίνες Pilates ολοκληρώνονται μέσω μιας απαλής ροής. Η χάρη, η ευκολία και ο εύρυθμος συντονισμός είναι η πρόθεση που εφάρμοσε ο Joseph Pilates σε κάθε άσκηση. Η συνεχής, ομαλή και κομψή κίνηση καθώς μεταβαίνετε από τη μία στάση στην άλλη θα φέρει δύναμη και αντοχή σύμφωνα με αυτήν την αρχή.

Ενσωμάτωση

Η αναπνοή, ο έλεγχος, η προσοχή, το κεντράρισμα, η ευθυγράμμιση και η ακρίβεια ενώνονται καθώς πολλές ομάδες μυών συνεργάζονται για να υποστηρίξουν και να κυβερνήσουν την κίνηση. Η εξάσκηση κάθε μιας από τις παραπάνω αρχές επιτυγχάνει τον στόχο του Pilates για μια ολοκληρωμένη προπόνηση μυαλού-σώματος.

 

Σας περιμένω με μεγάλη χαρά, να ανακαλύψετε κοντά μου, όλα τα οφέλη που πηγάζουν από την μέθοδο Pilates. Θα εκπλαγείτε από το πόσο υπέροχα θα νιώσετε, από το πρώτο κιόλας μάθημα! Γιατί η γυμναστική είναι τρόπος ζωής και αν την αγαπήσετε θα την απολαμβάνετε με το παραπάνω!

Σας περιμένω!

Newsletter Signup

Μετάβαση στο περιεχόμενο